torstai 14. helmikuuta 2008

Öljyriippuvuus on ainoastaan politiikkaa

Kaikki mitä EU-komissio ja Suomen hallitus on höpissyt ilmastonmuutoksesta ja hiilidioksiidista ja verotuksesta vesittyy kerralla tämän videon myötä. Kaikki höpötys autojen "päästöistä" on vain politiikkaa ja tietämättömyyttä. Daniel Dingelin ohella myös eräs Stanley Meyer ja moni muu on tehnyt samanlaisia keksintöjä - mutta yksikään tuote ei ole päästetty markkinoille. Mietipä miksi?



Päivitys:

http://www.fuel-rebel.com/waterfuelkit.html

15 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Suoraan wikistä revittyä:

Stanley Meyer died at the age of 57 after eating at a restaurant on 21 March 1998.[5] An autopsy report by Franklin County coroner William R. Adrion showed the cause of death to be a cerebral aneurysm. Conspiracy theories persist, however, that he was poisoned, and that oil companies and the United States government were involved in his death.[5][6] It is argued that this was done to suppress the technology in spite of the fact that complete plans remain available online[7]. To date, no one has used them to produce a working prototype.

Jotenkin nää jutut ei vakuuta kun piirrokset on netissä ja kukaan ei muka tekis prototyyppiä. Vai tappaako öljymiehet ja Detroitin pojat kaikki ketkä kyhää tälläsen kellarissaan?

Lars Osterman kirjoitti...

Sinuna en luottaisi liikaa siihen putsattuun tietoon minkä Wikipedia julkaisee. Se putsaa kaiken poliittisesti sopimattoman tiedon pois. Ja kaikki tähän liittyvä on sopimatonta aika monen mielestä.
Eikä kyse on ole vain öljystä. Mieti miten paljon on investoitu koko nykyiseen järjestelmään kaikkine verstaineen päivineen.

Jotenkin tuntuu että taidat kuulua niihin jotka kuvittelevat että "jos tämä olisi totta tai mahdollista niin minä kyllä olisin tästä kuullut aikaisemmin". Huomio että Dingel ajoi vesiautollaan jo 60-luvun lopulla.

Tässä linkki GM:n uusimpaan vesiautoon:

http://www.youtube.com/watch?v=NLKExuHlQMQ&feature=related

Anonyymi kirjoitti...

Vaikea kyllä uskoa että vedellä toimis, mutta onhan noita muitakin videoita tuubissa.

Tämä GM vehe taitaa toimia vedyllä, ei vedellä.

JussiR kirjoitti...

Mietin jo hetken, että onko vallankumous vain nurkan takansa, kun Top-Gearissakin tästä jo mainostetaan, mutta ei sentään. Tuo on vain "tavan" vedyllä toimiva auto, josta autoteollisuus on jo pitkään puhunut. Ongelma vedyssä on siinä, että perinteisin keinoin vedyn tuottaminen vedestä kuluttaa vähintään yhtä paljon (ja käytännössä enemmän) energiaa kuin mitä sen polttaminen takaisin vedeksi tuottaa. Näin ollen vetyä voi käyttää vain energian siirtoon, ei energia lähteenä (ja mitä autoihin taas tulee niin se on itseasiassa täysin järjetöntä - miksi ei käyttää vain suoraan akkuja ja pelkällä sähköllä toimivia autoja?).

Mutta ensimmäinen videosi on jotain aivain muuta. Siinä Myersin ja monien muiden kehittämän teknologian avulla vesimolekyylit saadaan rikottua vedyksi huomattavasti vähemmällä energia määrällä kuin mitä niiden polttaminen tuottaa, ja näin ollen vettä oikeasti käytetään energia lähteenä. Mikäli teknologia toimii, se mullistaisi energia talouden (ja monia muitakin asioita siinä samalla).

Kirjottelin sattumalta tästä itsekkin vasta muutama päivä sitten: http://blogit.helsinki.fi/aivomassaa/energy.htm

Lars Osterman kirjoitti...

GM_n auto toimi suolavedellä..eli sitä ainoastaan lisätään. Tietysti se hajoitetaan sähköksi ja vedyksi.

Dingelin autokin toimii vedyllä tai siis vetykaasulla ja hapella joka johdetaan kaasuttimeen paineentasaajan kautta (kuten kaasutrukissa esim on).

Eli - kumpikin toimii vedyllä - mutta molempiin lisätään vettä. Toiseen suolavetta toiseen makeaa vettä. Olen myös lukenut että joskus kameaan veteen lisätään vähän soodaa vetytuotannon optimoimiseksi.

JussiR kirjoitti...

GM:n auto toimii kyllä valitettavasti vain vedyllä: http://auto.howstuffworks.com/hy-wire2.htm

Dingelin, niin kun Myersinkin laitteissa on kyse paljone enemmästä kuin vain autoista. Mikäli heidän laitteensa kykenevät hajottamaan veden vedyksi ja hapeksi vähemmällä energialla, kuin mitä vedyn polttamisesta takaisin vedeksi saa, ovat ne käytännössä ikiliikkujia: ne voivat käyttää pakokaasuna saatavaa vettä uudestaan polttoaineena.

JanusFIN kirjoitti...

Öljy-yhtiöt on Illuminatin valtakolmion korkeinta huippua. Energia, kommunikatio, liikkuminen, pankki ja vakuutukset... Ne on eniten lailla suojeltuja ja vartioituja aloja, jotka omistaa samat ahneuden aateliset.

Kapitalismi ei takaa kehitystä vaan estää sen luonnolisen toteutumisen.

Lars Osterman kirjoitti...

Janus unohdit ruoan. Energia, raha ja ruoka.

http://www.heising.dk/content.asp?Id=258

Lars Osterman kirjoitti...

Jussille ikiliikkujista. Sano mitä sanot mutta Dingelin auto toimi ja liikkui ja on tehnyt sen jo yli 30 vuotta. Kyseessä ei ole ikiluukkuja.
Voi olla että tieteellinen analyysi osoittaisi esim että osa eletrolyysin vedystä onki deuteriumia ja jopa tritiumia. Näistä irtoasi huimasti energiaa.
Pääasia on että toimii. Termodynamiikan ja fysiikan peruslait voivat olla vääriä - eli eivät ehkä päde joka tilanteessa ja kaikissa olosuhteissa.

Anonyymi kirjoitti...

Jussir:
"Dingelin, niin kun Myersinkin laitteissa on kyse paljone enemmästä kuin vain autoista. Mikäli heidän laitteensa kykenevät hajottamaan veden vedyksi ja hapeksi vähemmällä energialla, kuin mitä vedyn polttamisesta takaisin vedeksi saa, ovat ne käytännössä ikiliikkujia: ne voivat käyttää pakokaasuna saatavaa vettä uudestaan polttoaineena."

Mikäli....

Kannattaa muistaa perus sääntö että virta I ei ole sama kuin teho P, Vaan P=U*I. Eli vaikka kaverit käyttää pieniä määriä ampeereita, niin tehonkulutus on suuri. esim: videossa
http://www.youtube.com/watch?v=Jcy3JbGjQwo&feature=related
kaveri käyttää 0,5 ampeeria virtaa ja jännitettä en kuullu mutta käytössä on taajuusmuunnin ja kuulema korkeajännitettä ne käyttää. Pelkästään auton puolasta saadaan ulos 10-20kV. Oletetaan, että äijällä on jännitettä 10kV=10 000V. Käytetään kaavaa P=U*I.
P=10 000[V]*0,5[A]
P=5000W=5kW ; hehkulamppu=n.80W
Eli tuskin kaverilla on ihan pieni sähkölasku. Jos katotte kun äijä laittaa töpselin kiinni, niin huoneessa himmenee valot hetkeksi.. miksiköhän? Talossa on yleensä 15-20A sulakkeet ja ainakin suomessa jännite on 220V, joten yhdellä vaiheella tehoa saadaan ulos maksimissaan 4400W.

Kysymys kuuluukin: Miksi talo ei pala ja miten sen kaapelointi kestää?

Lars Osterman kirjoitti...

Vaikka monet moottorit käyvätkin nimenomaan vedyllä tai sähköllä niin ei varsinainen input ole koskaan vetyä vaan joissakin tapauksissa esim. fuel cell-teknologiassa metanolia toisissa vettä, suolavettä, soodavettä jne ja sitten erilaista elektrolyysiteknikkaa - usein suuripintaisella monikennokatoodilla jotta vetyä saisi mahd. paljon. Esim. Joe cell, meyer-high-voltagekenttä. Dingelin autossa oli loota joka kupli ja tuotti vetyä ja happea heikolla 12 virralla. Minulla on tuttava joka on onnistunut tuottamaan vetyä vedestä 12 voltin virralla ja yrittää nyt ratkaista saisiko tästä riittävästi vetyä jotta kalliin lämmitysöljyn öljypolttimen voisi korvata
vetykaasulla ja kaasutrukinpaineentasaajalla. Päästöt olisivat näin ollen vain vesihöyryä ja virrankulutus ainoa varsinainen meno. Veden voisi antaa kondensoitua ja palata elektrolyysiastiaan.
Jos aurinkokennoista ja oman pihan tuulivoimalasta saisi riittävästi virtaa talo lämpiäisi melko edullisesti. Verobyrokraatitkin saisivat nuolla näppejään.

Vihreästi ajattelevan libertaristin ihanneratkaisu ?

JussiR kirjoitti...

Lars, tulkitset nyt minua täysin väärin. Tarkoitukseni ei ollut epäillä Dingelin laitetta ikiliikkuja kommentillani, vaan ainostaan havainnollistaa sen vallankumouksellisuutta (mikäli se siis toimii). Joistainhan sen energian toki täytyy tulla, mutta mistä se sitten tuleekin, niin käytännön näkökulmasta kyseessä olisi loputon energialähde. Mikäli olisit lukenut kirjoitukseni aiheesta (linkki ylhäällä), niin kantani olisi epäilemättä sieltäkin selvinnyt.

anonyymi, voit olla oikeassa, fysiikka ei ole pää aineitani, enkä aio pyrkiäkkään selittämään laitteiden mahdollista toimivuutta pelkästään siihen vedoten. Mutta vastaavanlaisia elektrolyysi tekniikoita tuntuu ilmestyvän vähän joka kulmasta (viimeisin löytöni oli itsenäinen keksijä austraaliasta), joten olisi hieman kummaa mikäli jokainen heistä olisi huijari joka vetoaisi täysin samankaltaiseen tekniikaan.

JussiR kirjoitti...

Niin, ja edelleen: GM:n auton lähde on vain ja ainoastaan vetyä (ei vettä). Tosin auto muuttaa vedyn sähköksi ennen sen käyttöä auton liikuttamiseen.

olli kirjoitti...

Tuo water4gas näyttää kyllä vähän huijaukselta, kun joka välissä on 'PayPal' ja 'Click here for instant access' linkkejä, mutta kieltämättä tekisi mieli kokeilla... :)

Lars Osterman kirjoitti...

Luonnollisesti tuon setin keksijä ja markkinoija joutuu maksamaan veroja ja elinkustannuksiaan. PayPal on vain helppo tapa maksaa netin välityksellä.

En usko että tuo on mikään huijaus. Jos olisi siitä oli moni valittanut ja koko mainos olisi siis jo poistettu. Ei kukaan halua huijareita edes mainostajina. Siinä menee omakin maine.

Että näin.