lauantai 26. joulukuuta 2009

Wincapita, valuuttakauppa, vivut, KRP, salaiset oikeudenkäynnit ja rahan kirjaaminen tyhjästä...

Alla ote blogista wincapita.blogspot.com missä selkeällä suomen kielellä kuvaillaan Money As Debt - videon mukainen rahan synnyttäminen velkana. Blogipostaus sisältää paljon muutakin mielenkiintoista - siksi tuo otsikko on mikä on.

"Rahan syntymekanismi on kätketty monimutkaisuuden verhon taakse vain sen vuoksi, jotta totuus on voitu kätkeä. Prosessi, jolla pankit synnyttävät rahaa on niin yksinkertainen, että järki suorastaan hylkii sitä. Näin tärkeän asian ympärille rakennettu syvä mystiikka tuntuu siksi vain kohtuulliselta."

-- John Kenneth Galbraith (1908 - 2006), Harvardin yliopiston taloustieteiden professori --

Seuraavassa esimerkissä kuvaan rahan syntyprosessia tavallisissa liikepankeissa. Esimerkissä käytän setelirahaa sen helpon havainnolistettavuuden vuoksi. Todellisuudessahan kaikki liikepankkien luoma raha synnytetään pankkien tietokonejärjestelmässä vain muutamalla hiiren klikkauksella. Raha on pelkkiä bittejä tietokonejärjestelmissä, mutta käteisen rahan avulla esitetty esimerkki tuo rahan syntymekanismin pääperiaatteet parhaiten selväksi.

Kuvitellaan tilanne, jossa uusi pankki on vasta perustettu, eikä sillä ole vielä yhtään asiakasta. Alkupääomakseen se on tallettanut 1 111,12 euron suuruisen lainan pankin vakuusvarantoon, keskuspankin asettaman vakuusvarantovaatimuksen ollessa 10%. Pankki on nyt valmis aloittamaan liiketoimintansa.
Lue loput

Huomauttaisin itse tässä vielä että tuo tekstissä mainittu luototuksen 10% vakuusvarantosääntö ei enää vastaa todellisuutta. Basel II keskuspankkisopimuksen mukaan vakuusvaranto on 0-8% riippuen siitä kenelle pankki luottoa myöntää [tyhjästä]. Esim. kaupunkeja, kuntia ja muita julkisen vallan organisaatioita joilla on verotusoikeus luototetaan täysin ilman varantoa eli 0 %:lla.

35 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Huomasin itsekkin että Wincapitan taustajoukot olivat keksineet tuupata Money As Debt videon blogin loppuun. Näihin tyyppeihin kannattaa tehdä niin iso ero kuin mahdollista jos haluaa säilyttää jotain uskottavuutta niiden ihmisten keskuudessa jotka a)ovat täysissä sielun voimissa b)ovat kiinnostuneita tietämään millainen huijaus osittaisreservipankkitoimitna on.

Lars Osterman kirjoitti...

Hmm..oletpa sinä asenteellinen. Minusta on kaikki syy selvittä mistä oikeasti on kysysmys. Sinä siellä - juuri SINÄ - jospa viitsisit ensin lukea mitä asiasta tiedetään ja ilmoitetaan. Kuuntelee siis KAIKKIA osapuolia ennen kuin otat itse kantaa. Et kai oikeasti kuvittele että KRP ja MTV3 olisivat välittäneet meille totuuden?? (tästäkään asiasta)

Minä ainakin odotan mielenkiinnolla mitä kaikkea tuleva oikeudenkäynti paljastaa.

Tässä nimittäin on paljon mikä haiskahtaa.

Anonyymi kirjoitti...

Siinä on kysymys ihan niinkin monimutkaisesta jutusta ku ihmisten ahneudella ja tietämättömyydellä rahastamisesta. Valuuttakauppa on ollut kenelle tahansa mahdollista erittäin pienellä vaivalla jo pian 10 vuotta esimerkiksi tuolla Wincapitan blogissa mainitussa Oandan järjestelmässä. Toki suurin osa ihmisistä on niin laiskoja että tutkisivat asiaa itse (sinäkin mahdollisesti?).

Nämä automaattiset kaupankäynti algoritmit, joista Wincapitalaiset intoilevat ovat niinikään todella vanha juttu ja jos hiukkaakaan enemmän olisit vaivautunut perehtymään tähän valuuttakauppaan tietäisit jo että Kailajärven ja kumppaneiden jutuista paistaa erittäin pintapuolinen asiantuntemus. On helppoa uunottaa jotain uskovaispiirejä ja ihmisiä jotka muutenkin lähtevät herkästi mukaan verkostomarkkinointiin. Varsinkin asialla josta he eivät ole koskaan ennen kuulleet ja/tai eivät löydä kunnon tietoa suomeksi.

Se että koko juttua veivataan näin pitkään johtuu siitä että poliisi ja syyttäjälaitos on ihan yhtä pihalla lukemani perusteella valuuttakaupasta. Syyttäjällä ja poliisilla on kuitenkin se etu puolellaan että Suomessa on tuhansia koijattuja ihmisiä, jotka odottavat rahojaan takaisin luvatulla 400%:n vuosituotolla höystettynä.

Nolaat vain itsesi ja teet karhunpalveluksen Talousdemokratialle jos jatkat Wincapitan fanittamista.

Tässä linkki yhteen täällä aikuisten maailmassa toimivaan hedge-fundiin. Kannattaa lukea myös James Simonsin tausta ja verrata sitä tähän ulosottovelkoja pakoilevaan entiseen pornoyrittäjään, joka ilmeisesti niin sinun kuin Wincapitalaisten mukaan on noin karkeasti 10 kertaisia vuosituottoja Renaissance Technologies:iin verratuna tahkoavan "rahantekosysteemin" takana.

http://en.wikipedia.org/wiki/Renaissance_Technologies

ps. joskus KRP:kin on "hyvisten" puolella

pps. osittaisreservipankkitoiminta ei liity mitenkään esim. Oandan 50x vivutukseen valuuttakaupassa.

Lars Osterman kirjoitti...

Naurettavia "syytöksiä"ja tuulesta temmattuja olettamuksia. Taidat aliarvioida minut aika lailla.
Minä en myöskään "fanita" mitään.

Minua kiinnostaa totuus tästä asiasta. (sinä taas kuvittelet tietäväsi totuuden jo nyt?) Selvitän oman totuuteni Wincapitasta ihan itse omalla tavallani - kuuntelen kaikkia osapuolia ja sitten kun ja jos MINÄ itse koen asian olevan jokseenkin selvitetty SITTEN otan kantaa joko puolesta tai vastaan.
Tähän mennessä en ole ottanut muulla lailla tähän kantaa kuin kuuntelemalla kaikkia osapuolia.

Ja mitä tuohon KRP:n tulee niin pahempaa pankkiirien p-nuolijoita saa hakemalla hakea. Siellä jos missään kuten SUPO:ssa koko johtoporras on tupotäynnä "vapaarappareita" - ja EU/NWO-eliitin saappaannuolijoita.

Anonyymi kirjoitti...

Et sitten vaivautunut kommentoimaan mitään faktaa tekstistäni? Päädyit vain vetämään herneen nenään kirjoitteluastasi Wincapitaa koskien.

Lars Osterman kirjoitti...

Hmm..minusta taas Arvon Herra Anonyymi oli se joka perustetta veti herneen nenäänsä - ja ihan vain siksi että edes mainitsin koko Wincapitan blogillani.

Enkä nähnyt mitään aihetta kommentoida sen kummemmin.

Vipu ("leverage" englanniksi)on minusta juuri se sama olemattomaan kassavarantoon perustuva mekanismi - riippumatta siitä vivuttaako "rikollinen" Wincapita vai vivuttaako "laillinen" pankkijärjestelmä valuuttakauppassaan.

Wiki:http://fi.wikipedia.org/wiki/Velkavipu

Velkavipu tarkoittaa lainatun rahan käyttöä yleisimmin sijoituksissa (osakkeisiin, yrityksiin, johdannaisiin tai muuhun vastaavaan sijoitusinstrumenttiin). Velkavipu on etenkin pääomasijoittajien yleisesti käyttämä keino lisätä oman pääoman tuottoa.

Kun esimerkiksi pääomasijoitusyhtiö tekee yritykseen 100 000 euron sijoituksen, josta lainarahaa on 50 000 (50 %), on oma pääoma 50 000 euroa (50 %). Jos irtautumisvaiheessa sijoituksen arvo on noussut vaikkapa 200 000 euroon, tuotto yhteensä on 100 000 euroa (+100 %). Oman pääoman (50 000 euroa) tuotto on sama 100 000 euroa, +200 %. Velkavivun käyttö nosti siten oman pääoman tuottoa huomattavasti, kuin jos olisi sijoitettu 100 000 euroa omaa rahaa tai alle 50 % velkavivulla. Selvyyden vuoksi esimerkissä ei ole huomioitu lainatun rahan koron vaikutusta.

Velkavipu kasvattaa myös riskiä, sillä sijoituksen arvon menetyksen lisäksi korkojen vaihtelu vaikuttaa sijoituksen tuottoon ja voimakas kasvu lisää riskiä huomattavasti.

Anonyymi kirjoitti...

Voidaanko siis olettaa että pidät suhteellisen todennäköisenä että Kailajärvi on esimerkisi mainittua James Simonia huomattavasti nokkelampi kaveri ja KRP vaan jahtaa miestä pankinjohtajien käskystä?

Mitä tulee tuohon velkavipuun, jota esim. Oanda tarjoaa asiakkailleen niin olet vähän käsittänyt väärin. Koska Oandalla on asiakkaita joiden kaupat ns. kumoavat toisensa, on helppo tarjota 50 kertaista vipua valuuttamarkkinoiden kaltaisilla likvideillä markkinoilla. Oanda tai moni muukaan alan toimijoista ei ole pankki eikä luo tyhjästä rahaa. Paremmin kuvion voisi hahmottaa vedonlyöntinä, jossa ko. fx-firmat toimivat vedonvälittäjinä.

Mainitsemasi laillinen pankkijärjestelmä ei muuten juurikaan spekuloi täällä meillä Suomessa valuutoilla. Polttivat näppinsä sen verran pahasti 80-90 luvun vaihteessa että keskittyvät lähinnä asiakkaidensa valuuttavaihtojen hoitamiseen.

Lars Osterman kirjoitti...

Minusta haukut väärää puuta. Mene mielummin alkuperäiselle lähteelle syyttelemään ja esittelemään kysymyksiäsi: wincapita.blogspot.com

Saat varmaan parempia vastauksia kysymyksiisi sieltä.

Minä en puolustele kenenkään toimia vaan toimin lähinnä vaihtoehtoisena uutiskanavana valtavirtamedialle - ja kehotan jokaista ottamaan itse selvää asioista.

Anonyymi kirjoitti...

Yhdyn täysin ensimmäiseen anonyymiin. Se että ponzihuijjarit tietävät rahan synty prosessin ja sen velka luonteen, ei tarkoita että heitä tarvitaan "kusemaan kaivoon".

Lars Osterman kirjoitti...

Jaaha. MTV3:n aivopesu on mennyt syvälle. Katsos kun varsinainen pääasia on silti edelleen ensinnäkin se että kaikki väitteet ns ponzihuijauksesta ovat tällä erää vain väitteitä - JA TODISTAMATTA. Ja ymmärtääkseni ne väitteet perustuvat siihen että KRP:n ruudinkeksijät eivät voineet uskoa että pääomalle voidaan laillisesti tienata 400% vuodessa.
Samalla kuitenkin jokainen pankki joka velottaa 5% korkoa lainalleen tienaa jopa 1200% vuodessa. Puhumattakaan vippilainafirmoista jotka joissakin tapauksissa tienaavat pääomalleen luokkaa 3000% vuodessa.

Anonyymi kirjoitti...

Se linkki siihen hedge-fundiin ei sitten tehnyt mitään säväytystä Porvoon suunnalla? Ei niitä 400%:n tuottoja oikeesti tehdä millään Tamperelaisen ex-pornoyrittäjän systeemeillä.

Herää jo melkein kysymys paljonko on itse panostanut Wincapitaan jos "Vyölaukkumiehen" ja Kailajärven katsominen Youtubesta eivät soita varoituskelloja ja kovaa...

En tiedä sijoitetun pääoman tuotosta pikavippifirmojen osalta, mutta liikevoitto ei taida pyöriä kumminkaan kuin jossain 30%:n kinttaalla. Tässä linkki Risicumin taloustietoihin... on yksi vähän pidempään toimineista http://www.inoa.fi/Pikalainat,%20pikaluotot/Risicum%20Oyj/TURKU/taloustiedot/912661/

Lars Osterman kirjoitti...

Naurettavaa puujalkapäättelyä pelkurilta joka ei uskalla kirjoittaa kuin anonyyminä. Minulla ei ole tässä yhtään mitään muuta intressiä kuin totuus asiassa wincapita.

Tuollainen viisasteleva asenne herättää kysymyksen onko anomyymillä itsellään ehkä kytkyjä niihin viranomaistahoihin jotka ovat tässä tekemässä vuosisadan nolointa tempaustaan josta mitä ilmeisimmin joudutaan vielä maksamaan huimia korvauksia syyttömille.

Katsotaan ja seurataan mitä tuleman pitää.

Tämä keskustelu loppuu tähän.

pale rider kirjoitti...

Hyvä Lars Osterman. Olen seuraillut blogiasi jo pitkän aikaa ottamatta osaa keskusteluihin. Nyt haluan kuitenkin kommentoida sen verran että hyödyllisenä idioottina oleminen ei enää oikein tahdo riittää elämän tarkoitukseksi. En ota suuresti kantaa talouden asiohin alan koulutuksen puuttuessa mutta olen ymmärtänyt mustasilmäisen finanssieliittioligarkin olevan kaiken pahan ja kuristavan perimmäinen syy. Olen seurannut tiiviisti kaikkea järjestelmäuskovaisuuden vastaista informaatiota ja sikalentsu nousi aiheeksi mitä kohtaan olen käynyt "pyhää informaatiosotaa" mm. provosoimalla HS:n eli pjongjanginsanomien keskustelupalstojen yksisilmäisiä uskovaisia ja liitto)valtiopropagandistien valheita. Osa mennyt läpi, suurempi osa jäänyt menemättä. Yle on outo taho: suurinta osaa uutisista ei voi edes kommentoida ja siitä me maksamme.
Varsinainen asiani koskee järjestelmäuskovaisuuden murentamista oikealla informaatiolla ja nimenomaan riittävän laajalti.Siksipä tässä eräs linkki hieman eri asioita puivan naishenkilön sivuille ellet jo kyseisiä ole huomannut. http://riikkasoyring.blogit.uusisuomi.fi/author/riikkasoyring/ . siinä on taas yksi lisää naulaamaan nauloja mustasilmien arkkuun. Kannattaa käydä tarkastelemassa. Niin ja se asia oli seuraava: Kaikkien valehtelua ja kieroilua vastustavien tulisi nyt sulautua yhdeksi porukaksi vaikka poliittisista asenteista löytyisikin eroja. Hienoa työtä teet sinäkin vaikka en kaikkea ilman massiivista suunnittelua ja tarkistuksia allekirjoitakaan. Olenkin itse ottanut tehtäväkseni saattaa näin interaktivisesti yhteen ihmisiä jotka puhuvat samankaltaisin asentein. Vaikkakin vähäpätöisesti hivuttamalla esim. tuon linkin tuonne Riikan sivulle, ellet siis sitä jo ole tutkinut. Liittykää suureksi yhdeksi pääsanomana roistojen toimien lopettaminen ja valehtelun paljastaminen. Jos te hieman enemmän aikaa ja kokemusta omaavat saatte aikaan jotain tervettä ja elinkelpoista voit(te) olla varmoja että saatte mitättömän tukeni myös asian levityksen muodossa. Muutaman tuttavani ja puolisoni olen saanut teidän kaikkien vastarannankiiskien infolla jo kuoret silmistä tiputtamaan. Heikkilä myös luotettujen listallani, aikaa näyttää kannattiko.

Hannu kirjoitti...

Kiitos Lars, että omaat kyvyn ajatella omilla aivoillasi ja jopa kyseenalaistaa sellaisia instituutioita kuin KRP ja MTV3.

Mutta kuten huomaamme jälleen kerran, niin heti ovat hyväveljet niskassa kertomassa kuinka vanha keksintö on valuuttakauppa..hmmm?
Kuitenkin kuitenkin finassialan gurunakin Suomessa pidetty Mr.Puttonen vertasi valuuttakauppaa kolikonheittoon.:)
Mitähän mahtaa mies asioista nykyään tuumata.

Nykyään vain kansalaiset ovat niin sivistyneitä, että eivät he purematta niele auktoriteettienkään puheita varsinkin, jos ne ovat omakohtaisesti koettuna selvää paskaa.

Olenkin tässä miettinyt, että koska capitavainon malja on täynnä ja rehelliset poliisit, virkamiehet,politiikot,media ja muut tahot kansan syvejä rivejä myöten huomaavat sen, että kehtaavat sanoa sen ääneen kuten sinä, että kaikki ei nyt ole sitä miltä näyttää alkuunkaan.

Tämä salailun ja vääristelyn pato kun murtuu, niin se on menoa monille viranomaisille ja näemme Suomessa suurimman myllerryksen ja korvausrumban, kuin sitten sotien jälkeen...

Kiitos Lars, että sain törmätä sinuun koska koen sinut tasapuolisesti ajattelevana henkilönä ja se on meille capitalaisille ollut vielä viimeaikoina luksusta, mutta ihan oikeasti on havaittavissa, että tilanne on muuttumassa ja jopa ennen niin nuhtelevansävyinen poliisiystävänikin totesi tässä hiljan, että oudolle haiskahtaa ja olette saaneet merkittäviä osavoittoja aivan syystä. :)

Hyvää Uutta Vuotta!

Anonyymi kirjoitti...

On se kyllä ihmeellinen asia: kun joku henkilö (joko keskustelupalstojen anonyymi tai sitten jopa pahempaa, julkisesti tunnettu henkilö) ottaa kyseiseen WinCapita asiaan kantaa kiihkottomalla tavalla, hänet leimataan heti WinCapitan jäseneksi tai muuten vaan "vyölaukkumiehen" kaveriksi.

Melkein pelottaa se tapa, miten suurin osa ihmisistä Suomessa ajattelee. Jos joku viranomainen sanoo jotakin, on se silloin vain ja ainoastaan totta. Kaikki muut mielipiteet ovat välittömästi huuhaata, ja jos niistä ei viranomainen rankaise niin ei pelkoa - aivopestyt kansalaispoliisit hoitavat kyllä pelottomasti sen työn ja alkavat mustamaalaamaan toisinajattelijaa välittömästi. Österman on tässä itse sen päässyt ensikädessä huomaamaan, kuinka muutaman blogikirjoituksen jälkeen hänet on jo leimattu mistään mitään tietämättömäksi WinCapitan jäseneksi. Olisikin ollut mielenkiintoista huomata millainen vastaanotto olisi blogikirjoituksissa ollut, jos Österman olisi puolueellisesti teilannut WinCapitan suoraan, kuten suurin osa muusta väestöstä. Veikkaan että ylistys olisi ollut suuri.

On todella pelottavaa huomata miten suuri valta medialla on ihmisiin, jotka eivät kykene muodostamaan omia mielipiteitään. Samalla on lohduttavaa huomata että jotkut ihmiset sentään kykenevät muodostamaan omia mielipiteitään, eivätkä pelkästään mene massan mukana.

Lars Osterman kirjoitti...

Tällä blogilla on kyseenalaistettu monenlaisia "poliittisia totuuksia". Nämä "totuudet" ovat yleensä jonkun vallassa olevan ryhmän esittämiä näkemyksiä tai mielipiteitä joita huorivan median avulla on työstetty eräänlaisiksi poliittisiksi totuuksiksi ihmisten mielessä. [9-11, AGW, Nato hyvisten puolella, EU-integraation tarpeellisuus, Lissabonin sopimuksen piilosisältö, pol. puolueiden näennäinen riitely vaikka johtohenkilöt ovat saman herrakerhon jäseniä, Ahtisaaren oikeutettu Nobel, Milosevic pahiksena, Shaakasvili hyviksenä, Tony Blair hyviksenä, Saddamm pahksena,jne..ja nyt sitten WC-Kailajärvi pahiksena ]

Ihmiset ovat jostain syystä vielä liian hyvä uskoisia ja suorastaan tuntuvat haluavan uskoa sitä mitä viranomaiset median välityksella toitottavat jostain tapahtuneesta.

Valitettavasti tätä samaa on jatkunut vuosisatojen ajan. Vasta myöhemmät polvet ovat päässet perille valheista kun vanhat "arkistot on avattu".

Olemme nyt tilanteessa, kiitos internetin, missä vallanpitäjät, viranomaiset ja valtavirtamedia on menettänyt monopoliasemansa tiedonvälityksessä. Olemme tilanteessa missä myös toinen osapuoli on saanut mahdollisuuden tuoda julki oman versionsa mistä tahansa tapahtuneesta tai väitetystä rikoksesta. Olemme tilanteessa missä vaikeassa moraalisessa krapulassa oleva viranomainen, sotilas tai virkailija (vuotaja) voi paljastaa sisäpiirissään tapahtuneita tai muuten vain tiedossaan olevia väärinkäytöksiä sujauttamalla todisteet nettiin kenen tahansa luettaviksi.

Jää nähtäväksi mitä kaikkea wincapita-vyyhdin myötä paljastuu.

Olen varma siitä ettei tässä (eikä missään muussakaan tapauksessa) voi luottaa siihen että ns "viranomaisiksi" itseään määrittelevät kuolevaiset ressukat vapaaehtoisesti paljastaisivat meille sellaista mikä vuorostaan paljastaisi heidän hyvä-veli-verkostossaan toiminneen lähimmäisviranomaisen rikkeita, laiminlyöntejä, väärinkäytöksiä tai suoranaisia rikoksia.

Talousdemokratiaa, ei salaliittoja kirjoitti...

Olen hieman eri mieltä kirjoittaja "pale rider":in kanssa.

Nykyisen talousjärjestelmän vaihtoehtoja hakevia tahoja soisi olevan sellaisiakin, joissa ei tarvitse ottaa mukana "koko pakettia" juutalaissalaliittoineen, illuminateineen ja rokotuskammoineen.

Tästä uhkaa muodostua samanlainen huumorisivusto kuin EOK:n webbisivuista. Jos haluaa levittää tietoisuutta talousjärjestelmässä havaitsemistaan mädännäisyyksistä, ei kannata niputtaa sitä salaliittoteoretisointiin koska 95% kansasta leimaa silloin julistajan hulluksi eikä ota vastaan edes sitä tietoa mikä muuten voisi pistää miettimään.

pale rider kirjoitti...

Kysymys ostermanille: Mahtaisiko yhtenä keinona paljastaa tavan tallaajalle esim. vappumuurareiden yhteisharrastuksen vaikutus yksittäisen kaupungin talouselämän hillonjakoon olla vaikka lentolehtisten levittäminen ympäri katuja ja mainostauluja? Olen kaupungista missä asun vetänyt paperille yhteen täällä vaikuttavien muurareiden AIVAN selkeitä "veljelle" jakoja eli tonttikauppoja ja suurimpien urakoiden jakoja jne. Olen miettinyt kuinka tätä pöhöttynyttä sakkia voisi edes hieman näpäyttää. Siihen lentolehtinen saattaisi toimia.

Olen lukenut vuosien saatossa melkomoisen määrän tietoa erilaisista mysteeri-filosofioista ja täytyy sanoa että filosofia sinänsä ei ole pintapuolisesti pahaa vaan myös olemassaolon perustotuuksia sisältävää. Kaikkea ei voi ilman tarvittavaa "psykodraamaa" ymmärtää mutta osan pystyy oivaltamaan kun tarpeeksi lukee, piirtää, kokeilee ja havainnoi. Olen tullut siihen johtopäätökseen että suurin osa näistä pöhöttyneistä pässeistä ei joko ole edes kiinnostunut tai ei ymmärrä niistä filosofioista mitään. Toinen johtopäätös on se että suurin osa rappareiksi halajavista lähtee mukaan nimenomaan vallan ja mammonan hamuamismielessä, eli verkostoidutaan materian takia ja sellainen motiivi ei niissä opeissa saa kuin alhaisimman aseman.
Henkisyyttä ei tule unohtaa, eikä pitää mitättömänä. Nyt on kyse siitä että kyseisenkin seuran enemmistö vaikuttaa korruptoituneilta aivan kuten 75% kaikista näistä paskantärkeistä herroista jotka luulevat ymmärtävänsä mutta eivät ymmärrä luulevansa. Toki voi tämä sopia myös itseeni. Jollain tavoin näen kuitenkin maailman kauniimpana kun olen jotain noista asioista oivaltanut. Siinäpä se ero onkin, kun en kuulu enkä halua kuulua kyseiseen porukkaan , korruptoivaa vaikutusta ei ole. Kyllähän muinoiset filosofit sanoisivat painavan EIN jos kuulisivat minkätyyppisille ihmisille heidän oivalluksiaan nykyään vain ja ainoastaan jaetaan. Jos suurin osa jäsenistä valitaan rahan ja vallanhimo perusteena ei voida olla ihan oikealla tiellä kun kysymys on aineetomista ja henkisistä asioita. Ei ole ihmekään jos sana on kadonnut jos materiaali on sitä mitä on. Ei se tarkoita että on ymmärrystä jos lompakko ja posket on paksut kuin laardisäkki.

Eli mielipiteesi lentolehtis "paljastuksista"??

Lars Osterman kirjoitti...

En oikein usko noihin lentolehtisiin. Ne roskaavat lähinnä luontoa ja ovat eräänlaista pakkotuputtamista. Ideana ne voisivat toimia jos ne jaettaisiin postilaatikoihin ilmaisjakelulehtien mainoksina...ehkä. Lisäksi pienet muotoseikat saattavat ratkaista sen lukeeko henkilö X läpyskän vai ei..

Mitä tulee Anonyymin "cherry-picking" eli tää-sopii-mulle-tää-ei-sovi-mulle-ajatuksiin" niin tämä on aina se ikuisuuskysymys.

Otetaan kymmenen eri aihetta 1-10
ja annetaan kymmenen eri 25-vuotiasta henkilöä valita näistä mihin uskooo mihin ei.

Henkilö A. valitsee 1,2,7 ja 10.
Henkilö B. valitsee 1,3,4 ja 9.
Henkilö C. valitsee 1,7,8,9 ja 10.
jne

Vuoden päästä näiden henkilöiden viisastuttua hieman ja opittua lisää siitä miten maailma toimii tilanne voi olla aivan toinen. Nyt jokaisella on edellsiten kohtien lisäksi kohdat 5 ja 6.

Kahden vuoden päästä tilanne kehittyy toisenlaiseksi - joku laiskuri joka ei välitä tallaa paikallaan kun toinen selvittelee itselleen kaikki kymmenen kohtaa.

Tietysti on aina niin että ne poliittisesti epäkorrektimmat jäävät vimeisiksi...tai niihin ei edes halua tai uskalla ottaa kantaa koska pelkää leimautumista.

Olen itse 50-vuotias tällä erää ja olen yrittänyt selvitellä näitä asioita itselleni siitä asti kun olin teini-ikäinen. Vaihtoehtoisia totuuksia on tullut ja mennyt. Satoja kirjoja on tullut luettua, ihmisten kanssa vaihdettua tietoja, nettiä selailtua jne.

En voi muuta sanoa kuin että tällaiselta kaikki näyttää juuri nyt.

Se että "joku" (jota minä nimitän tietämöttömäksi) ei halua uskoa tätä tai tuota kohtaa - mutta hyväksyy kohdat nro 3 ja 4 ei paljon minua liikuta.

Onhan yhteiskunnan suunnalta tullut aivopesu ollut sitä luokkaa että monen on aivan mahdoton uskoa esim että rokotteissa olisi jotain haitallista - ei, on helpompi olla tutkimatta ja sohvalta maaten syytellä minua "rokotuskammosta".

Sionistien tekeleet kautta maailmanhistorian on hyvin tarkoin dokumentoitu ja kaikki löytyy netistä - ja jokainen joka haluaa voi tutustua tähän aineistoon. Se voi vaatia kielitaitoa jota juuri sinulla ei ole - tai jotain muuta päättelytaitoa mikä sinulta uupuu.
Siispä on helpompi leimata kaikki huuhaaksi ja jatkaa sohvaperunana.

No - toisaalta en halua syyllistää ketään siitä ettei tiedä sitä tai tätä - vielä. Tiedän miten vaivalloista tiedonhankinta voi olla ja tiedän myös miten uskomattomalta monet asiat tuntuvat ensisilmäyksellä. Ja onhan tällä saralla tosi paljon puolitotuuksia ja harhautuksia joiden umpikujien tutkimiseen menee pahimmassa tapauksessa vuosia ennen kuin tajuaa että kyseessä oli harhautus tai vale.

Kannattaisi kuitenkin olla nöyrä ja ehkä jopa osoittaa kunnioitusta sellaisia kohtaan jotka ovat tutuudenetsimismatkallaan ehtineet itseä hieman pidemmälle. Ja jos joku astuu kaivettuun kuoppaan ja tekee virhearvion niin ei siitä välttämättä tarvitse viisastella. Uskoisin että useimmat meistä ovat vilpittömiä eikä kovin moni tahallaan kohda ketään harhaan.

Ja heti kun jokin uusi tieto kumoaa vanhat lausutut olettamukset minä ainakin olen ensimmäisenä myöntämässä mahdollisen vikatulkinnan koska pyrkimys on eteenpäin kohti parempaa ymmärrystä.

Talousdemokratiaa, ei salaliittoja kirjoitti...

Tarkoitukseni ei ollut ottaa kantaa uskomuuksiisi tai tutkiimiisi asioihin itsessään. Halusin vain todeta, että jos oikeasti haluaa saada asiaansa valtavirran tietoisuuteen, mahdollisia poliittisia liittolaisia jne., pitää paketin olla sellainen jonka muut voivat helposti hyväksyä. Muuten koko homma jää yhden blogin ja kuuden hengen kokous-tason näpräämiseksi.

Ajaa sitä NWO-vastaista agendaansa vaikka sitten toista kautta tai antaa toisten ajaa. Se vaan on varmaa, että tämänhetkinen täällä luettavissa oleva agenda (tarkoitan tällä sitä yleiskäsitystä minkä kirjoitusten aihepiireistä voi vetää) ei tule ikinä viemään yhtään ehdokasta läpi missään vaaleissa.

tane f kirjoitti...

Larssille ! Olet mielestäni oikeassa Monessakin kirjoituksessa ,mutta mitä sitten .eli kuinka ja kuka , mikä taho ,saa nämä kaikki kommentit Suomessa näkee tai kuulee Tarkoitan valtaväestöä ,kun ei ole oikeita välinettä tulla esille.
(mtv3) Niinkuin on jollakin medialla ja kellä on mediaan suurin valta eli avaimet. jota ei voi käyttää mikään "pieni puolue tai taho " keinot lälläiseen vaikuttaminen korkeintaan mennä vaikuttamaan median kilpailevalle yhtiölle eli käytä naapuria ( Ruotsi, Saksa ym mediat. ) Tasantarkkaan tulee keskkustelua / valtaa . No vielä lopuksi MTV 3. Palkitsi olikohan viimevuona toimittajan kyseisestä Glupista Win . mitalin . onko kyseenalaista .ja joutuuko Hän palauttamaan (ronikat ) mitalin takaisin. siinä on se suomen median mittari moraalista Mediassa. Muuten Kailajärvelle Hyvää Vointia sillä Hän on näyttänyt omalla toiminnallaan kuinka voi vielä nousta ,Erikoista tämäkin kun Kailajärvi vapautettiin ,niin sitä ei ole uutisoitu ainakaan valtaväestölle erikoista !!! No Suomi on vapaa maa ja temokraattinen. vai kuinka se Suomenkielellä kirjoitetaan Kaikille Hyvää uuttavuotta terv. Tane F

Talousdemokratiaa, ei salaliittoja kirjoitti...

"tane f":lle: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/WinCapitan+p%C3%A4%C3%A4ep%C3%A4ilty+vapautettiin+tutkintavankeudesta/1135251470964

Ei tämä maailma nyt mitään yhtä suurta salailua ole.

Lars Osterman kirjoitti...

Ehkä anonyymi aliarvioi suomalaisia äänestäjiä. Muutama esimerkki:

1. Suuri osa suomalaisista ihmettelee miten Suomi voi olla niin velkaantunut vaikka ollaan keskellä suurta vaurautta ja pitkän talouskasvun jälkeisessä tilassa. Rahaa pitäisi olla kluin roskaa - mutta ei. Pelkkää velkaa on.
Yksikään puolue ei pyri selittämään suomalaisille miksi olemme tässä tilanteessa ja miten pääsemme tästä pois. [Talousdemokratia perustelee tilanteen johtuvan siitä että rahan hallinta ja sen liikkeelle laskeminen kuuluu olla valtiolla ja se on palautettava pankeilta takaisin valtiovallalle]

2. Työttömyys iskee pian tosi kovalla kädellä - eikä yhdelläkään puolueella ole mitään toimivaa ratkaisua. Talousdemokratialla on.[Työaika puolitetaan, perustulo jokaiselle osana valtiovallan rahan liikkeelle laskemista ja rahan kiertoa yksityissektorin ja valtiovallan tilien välillä. Työtulo toissijaiseksi toimeentulon lähteeksi]

3. Suuri osa suomalaisista EI usko ilmastonmuutoksen liittyvän ihmisen toimintaan. Yksikään tämänpäivän poliittisista puolueista ei ole tällä kannalla tänään. Talousdemokratia on tällä kannalloa.
[Talousdemokratialla on myös keinot rahoittaa mitä tahansa hullua poliitikot sitten keksivätkään vaatia Suomelta ja suomalaisilta - ilman että velkaa joutuu ottamaan.]

4. Suuri osa suomalaisista EI usko sikainfluenssan olevan vaarallinen ja vaativan miljardipanostuksien verran rokotteita. Yksikään poliittinen puolue ei ole ottanut kantaa rokotuspelleilyä vastaan. Talousdemokratia ottaa.

5. NWO - uusi maailmanjärjestys on juuri nyt toteutumassa ja monet poliitikot uskaltavat puhua tästä ääneen koska ovat ylpeinä NWO agendan takana...mm Stubb ja moni ulkomaalainen (USA, UK) Talousdemokratia ei kannata siirtymistä mihinkään uuteen maailmanjärjestykseen missä kansallisvaltiot romutetaan ja kaikki valta annetaan kansainvälisille pankkireille ja näiden juoksupojille EU-komissiossa, tulevassa North American Union-komissiossa ja Asia Pacific Unioni-komissiossa. Tätä ollaan toteuttamassa ihan julkisesti. Talousdemokratia haluaa jatkaa entistä maailmanjärjestystä missä samankieliset ja saman kultturin omaavat ihmiset kuuluvat samaan suvereeniin valtioon. Tässä järjestyksessä ei kaivata mitään itseriittoisia kansainvälisiä ahneita vallanhimoisia pankkiireja yhtään mihinkään. Ne voidaan kultakirstuineen minun puolestani vaikka lähettää Tel Aviviin.

jne jne jne..

Mikäli sitten suomalaiset eivät äänestä talousdemokratian ehdokkaita vaaleissa - vaikka ne ovat tarjolla - silloin katson että kansa on itse oman kohtalonsa ansainnut.
Vaihtoehto talousdemokratialle on joutua mikrosirutetuiksi kuin kotieläin, syömään codex-alimentarius-rehuja ja raatamaan pankkiriyliluokan talousorjina 50 vuotta kunnes jokin uusfeodaaliherra katsoo että yksilö X alkaa olla järjestelmälle hyödytön ja yksilö X poistetaan elävien kirjoista kuin huonosti muniva kana poistetaan kanalasta kaatopaikalle.

= Uusi Uljas Maailma & 1984

Nämä olivat minun henkilökohtaiset ajatukseni. Ne eivät välttämättä vastaa nykyisen Suomen Talousdemokratia ry:n hallituksen tai yhdistyksen jäsenistön ajatuksia.

Yhdistyksen kotisivuilta näkee mitä asioita yhdistys ajaa.

Anonyymi kirjoitti...

Miksiköhän HS ja MTV3 eivät uutisoineet esimerkiksi tätä ja monta muutakin asiaa? http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/12/28869

MTV3 kun sai tiedonjulkistamispalkinnon (omistajaltaan) WinCapita asiasta, niin eivät enää vaivaudu kertomaan uusimmista tapahtumista mitään.
10.12 on viimeisin uutinen heiltä ja uutinen kertoi aamulla, että on kahden jäsenen oikeudenkäynti Tuusulassa, mutta tämän oikeudenkäynnin tulosta eivät ole kertoneet (liian positiivinen päätös heille) ja samoin Hannun vapauttamista 14.12 eivät ole vaivautuneet kertomaan.

Jokainen joka seuraa vähänkin tarkemmin asiaa, niin huomaa jotain kummallista näissä asioissa.

Talousdemokratiaa, ei salaliittoja kirjoitti...

Tämäkö on pelin henki, että toistetaan "Media salailee, media salailee" kunnes itsekin uskotaan vaikka linkki mm. Hesarin uutiseen Kailajärven vapauttamisesta on laitettu jo?

Kertaukseksi 14.12. uutisoitu vapauttaminen Hesarista: http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/12/28869

Samalle päivälle päivätty uutinen samasta asiasta MTV3:n sivuilla: http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/arkistot/rikos/2009/12/1017409

Mitä tuohon Kauppalehden linkkiin tulee, olen yllättynyt että ylipäätään missään on julkaistu ko. "uutinen". Kysehän on vain siitä, että Kavonius on sanonut jotain ja perustellut sitä nimettömillä lähteillä.

Kaikkeen ei kätkeydy salaliittoa. Jos ei osaa käyttää uutissivustojen hakukoneita, ei se tarkoita sitä, ettei asioista olisi uutisoitu. Puhumattakaan siitä että olisi tarkoituksella jätetty uutisoimatta.

Lars Osterman kirjoitti...

kaikkeen ei kätkeydey salaliittoja..

Tuollaisia saimme jo kuulla Skeptikot ry:n puheenjohtajalta, kun häntä haastatteli eräs Tuomas Enbuske.

Tosiasia on kuitenkin se että erilaisia salaliittoja itse asiassa vilisee yhteiskunnassa. Jokainen paljastunut kartelli on salaliitto, jokainen yrityskaappaus on salaliitto, jokainen nurkanvaltaus, jokainen ulossavustaminen - monet suuret rakennusprojektit eivät toteutuisi ilman laajaa "salaliittoa" joilla pidetään kilpalijat tietämättöminä ja loitolla tulevassa voitonjaossa.

Minusta tuntuu jopa että Vanhasen lausahdus siitä että keskeneräisistä asioista ei keskustella lehdistön edustajien kanssa voidaan pitää eräänalaisena salaliittona yhteiskuntaa kohtaan.

Suomen liittyminen EU:hun sisältää myös monenlaisia salaliiton merkkejä - koska jo 1980-luvun lopulla ruvettiin vähin äänin valmistelemaan asioita siten ettei yksikään uusi laki ollut ristiridassa olemassa olevien direktiivien kanssa. Kaikki oli siis jo päätetty vaikkei meille kerrottu.

1990-luvun "pankkikriisin" liittyy paljon salaliittomaista: jostain johdettiin yhteistä hyökkäystä markkaa, kruunua ja puntaa vastaan..ja jotkut tienasivat tällä satoja miljardeja. Suomen valtionvelka nousi 16 miljardista 70 miljardiin - ja olemme maksaneet pelkkinä korkoina tästä salaliitosta yli 65 mrd euroa 1990-2008. Ilman tätä valuutta-velkajuonittelua Suomi ei myöskään olisi liittynyt EU:hun.

Mutta on aina erittäin kansaanmenevää sanoa ääneen ettei salaliittoja ole..onhan yhteiskunta turvallisempi sellaisena. Ja kun riittävän moni mielipiteenmuodostaja toteaa että keisarilla on vaatteet niin kaikki ovat tästä samaa mieltä.

Talousdemokratiaa, ei salaliittoja kirjoitti...

No oli miten oli, tässä tapauksessa kaikki merkittävät mediat olivat uutisoineet Kailajärven vapautuksen toisin kuin väitettiin eli sen suhteen ei mitään salaliittoa ollut.

Tuonkaltaisen harhaanjohtamisen (vai oliko kyse vain tietämättömyydestä) jäljet ovat internetissä niin lyhyet, että pitäisi olla varovaisempi. Valehtelemisesta kiinni jääneen on paljon vaikeampi välittää mitään totuuttakaan.

Lars Osterman kirjoitti...

Niin...toisaalta jos huomioidaan miten SUURIÄÄNISESTI ja Etusivun Jutuin koko mediakoneisto julisti Wincapitaa Huijauksesi ja Kailajärveä huijariksi niin onhan se vaan niin että ilmoitus Kailajärven vapauttamisesta on löytynyt jostain takasivulta jos edes sieltä.

Outoa on myös se ettei media ole kirjoitellut paljon mitään siitä että tällaista vapaudenriistoa ja eristämistä ole ennen tapahtunut. Murhamiehiä, raiskaajia ja pedofileja ei ole tällä tavoin eristetty. Medianhan tulisi olla virkakoneiston vahtikoira - eikö vain. Median tulisi olla se joka vartioi ettei virkavalta käytä valtaansa väärin. Median tulisi aina kyseenalaistaa eikä toimia syyttäjän tai KRP:n äänitorvena.

Talousdemokratiaa, ei salaliittoja kirjoitti...

Varmaan näin käykin jos Hanski tuomitaan syyttömäksi. Toistaiseksihan hänet on vain vapautettu matkustuskieltoon odottelemaan oikeudenkäyntiä.

Akateemisessa mielissä näitä juttuja on mielenkiintoista puida ja spekuloida, mutta ethän sinä Lars nyt ihan tosissasi elättele ajatuksia, että Hannu on täysin viaton ja keksinyt mullistavan tavan tehdä varmaa 400% vuosituottoa? (Tiedetään, "ei hutkitaa ennen tutkimista", mutta plussat ja miinukset Hanskin suhteen summaten ei moni asia puolla häntä)

Lars Osterman kirjoitti...

Tämä menee jo toistamiseksi. Ei meistä kukaan tiedä mitä tässä oikeasti on tapahtunut ja mikä on totta ja mitä ei. Sen kuitenkin huomaa että niin sinä kuin monet muut olette mitään pureskelematta omaksuneet KRPn ja MTV3 syyteversion nr 1. jonakin lopullisena totuutena ikään kuin kaikki olisi selvää pässinlihaa vaikkei esitutkimus ole valmis eikä mitään syyttäjän hyväksymään syytekirjelmä ole edes olemassa.
Kaksoiskansalainen Bernie Maddoff teki todellisen ponzihuijauksen ja siirsi samalla koko 50 miljardin rahapotin Israeliin. Odotetaan ja katsotaan miten tätä kotimainen vyyhti kehittyy - varmistuuko WC- huijaukseksi vai selviääkö tästä ehkä että virkavalta syyllistyi suurrikokseen josta valtio (eli me) joutuu maksamaan korvauksia?

Aseenteellisuus paistaa muutenkin läpi monen kommentin myötä. Joku katsoi tarpeelliseksi viisastella jostain pornostakin. Porno on tietääkseni Suomessa täysin laillista ja muodostaa osan 80% suomalaismiesten (ja naisten) seksielämästä...ja silti pornoa tuomitsemalla moni kokee keräävänsä irtopisteitä.

*blink*

Tämä keskustelu ei taida tästä kehittyä joten laitan pisteen tähän ja kehotan kaikkia kiinnostuneita seuraamaan tilannetta. Elämä jatkuu.

misterjukka kirjoitti...

Se mitä WinCapita teki, sitä tehdään suuressa maailmassa suursijoittajien taholla kokoajan, ja tuotto on hurja, sijoittajat rikastuu nukkuessaan.
Mutta kun ne ihmiset joita on tähän asti lypsetty, yrittävät samaa, niin silloin finanssioligargia pakottaa kansallisvaltiot puuttumaan kovalla kädellä sellaiseen, vaikka poliisit ja KRP:t eivät pystyisikään näyttämään toteen, missä kohdassa onkaan menetelty laittomasti.

Vaikka minä nyt kerronkin miten asiat on, niin en minä tarkoita että Wincapitan toiminta olisi sen oikeudenmukaisempaa kuin niiden suursijoittajienkaan, vaikka se lainmukaista olisikin.

molemmat tahot sahaavat velkaista kansaa nilkkaan.

Lars Osterman kirjoitti...

Jukka,

Muuten hyvä paitsi että ellen ole ihan väärin ymmärtänyt niin ei WC tainnut rahastaa velkaista kansaa tai muitakaan köyhiä. Ymmärtääkseni nuo tuotot, jos ne tulivat valuuttakaupasta niin kuin väitetään, niin ne olivat pieni vana kansainvälisten suursijoittajien 2000 miljardin euron päivärahavirroista. Suuri osa tästä lie luotu tyhjästä näissä pankeissa ihan spekulaatiomielessä. Jos muuta selviää perun kyllä sanani.

Lars Osterman kirjoitti...

Jaaha. On tämä maailma ihmeellinen. Tämä blogipostaus näyttää herättäneen kaiken maailman ahdas- ja sairasmielisiä.

Sain tänään tällaista postia tuttavalta:

Oletko muuten tietoinen tälläisesta (tämä oli talous ja raha - palstalla ja
talousrikokset -osiossa) asiasta:

"Pyynnöstä Euroopan Talousrikosuhrien Komitea on tutkinut "Suomen
Talousdemokraattinen Puoluetta" ja voikin nyt verifioida, että kyseinen
huhaa-kerho ei ole sen enempää puolue kuin yhdistys.

Unto-Olavi Ponttinen

Keskuskomitean presidentti
Euroopan Talousrikosuhrien Komitea
http://euroopantalousrikosuhrienkomitea.blogspot.com/"

... klikkasin tuon sivuston auki ja siellä oli jopa sivun reunassa
äänestyskysely siitä, kuka bloggaaja eniten ihannoi wincapita- Kailajärveä.
Sinunkin nimesi siinä listassa oli.


Olenko minä millään lailla muka ihannoinut wincapitaa tai Hannu Kailajärveä????

Mielestäni en ole - vaan olen antanut palstatilaa vastaväitteille ja itse ottanut kantaa virkavallan ihmeellistä käyttäytymistä vastaan.

Kritiikkini virkavaltaa vastaan on yleisellä tasolla - sillä lisäyksellä että olen vuorenvarma siitä että virkavallan ruudinkeksijät eivät tajua höläyksen pöläystäkään siitä miten raha syntyy velkana tai että edes on olemassa erilaisia vipuja ja vipumenetteleyjä. Virkavaltaan pesiytyneen vapaamuurariuden uskon myös vaikuttavan asiaan kuin asiaan. Kenelle ollaan uskollisia - veljille vai perustuslaille? Uskon että rappari on veljille ja kerholleen enemmän uskollinen. Jos olen väärässä perun sanani.

Lisäksi tuo 400% vuosittaisen tuoton väitetty mahdottomuus on osoitettu vääräksi - ellei valheeksi.

Suomen Talousdemokratia ry on jättänyt yhdistyksestä rekisteri-ilmoituksensa Patentti ja Rekisterihallintoon 15.10 2009.

Sieltä luvattiin hoitaa asia 8 viikossa. No näin ei mennyt vaan sain kirjeen sieltä 4.1 2010 missä todetaan että asia on melkein kunnossa - muutama sana pitää lisätä tekstiin niin kaikki on OK.

Tämä tarkoittaa että Suomen Talosudemokratia ry on viittä vaille valmis yhdistys.

Tuollaiselle paskamaiselle asiantuntemattomalle ja viisastelevalle leimaamiselle annetaan vuorenvarmasti samalla mitalla takaisin, sen lupaan.

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos Lars panoksestasi yhteisen hyvän vuoksi.

Lars Osterman kirjoitti...

Tällaista tuli eteeni. En ota tähän itse kantaa mutta julkaisenpa tämän kirjeen silti.

Jokainen käyttäköön omaa harkintaansa muodostaessaan mielipiteensä tästä.

***

(Lainaus alkaa)
Rikosilmoitus.

Pyydän poliisia tutkimaan WinCapitan lopettamiseen johtaneet tapahtumat.

Olin itse kuulusteltavana kyseisen yhtiön toiminnasta 2.3.2010, enkä ole havainnut sen toiminnassa mitään rikollisia piirteitä, joten haluan poliisin tutkivan mikä taho sai toimivan sijoitusalan järjestelmän loppumaan.

Edelleen haluan saattaa edesvastuuseen tämän aiheuttajan/t.

Avainkysymys on, kuka aiheutti Moneybookersin tilien sulkemisen, joka käytännössä lopetti toiminnan?

Koska julkisuudessa ei poliisin taholta ole annettu mitään selitystä siitä, mistä sen Moneybookersilta saamat tilitiedot ovat peräisin, on perusteltua syytä olettaa että poliisi tai sisäministeriö on aiheuttanut tilien sulkemisen ja sitä kautta lopettanut tuottavan liiketoiminnan.

Koska tämän toiminnan loppumisen kautta on poliisi pannut toimeen lukuisan määrän vakuustakavarikkoja ja muutoinkin syyllistänyt 10 000 pääosin tavallista ihmistä, on tarkoin selvitettävä mitkä tahot ovat sulkemisen takana?

On esitetty että pankit halusivat häirikkötoimijan pois markkinoilta ja valtiovallan eri toimijat valjastettiin tähän, likaisen työn saivat tehtäväkseen poliisi.

Erityisesti pitää selvittää poliisin tiedottamisen kytkeytyminen tähän.

Se on alusta alkaen ollut tarkoitushakuista mustamaalausta ja yhtiöön sijoittaneiden rinnastamista rikollisiin tai ainakin täydellisesti höynäytettyihin.

Tämän mustamaalauksen ja silloin tällöin medialle tarkoituksellisesti vuodettujen tietojen sekä netissä olevien kirjoitusten välillä on kummallinen yhteys, tuntuu kuin joku tiedotusosasto antaisi johdetusti kielteistä kuvaa koko WinCapitan toiminnasta, tarkoituksenaan oikeuttaa kyseenalaiset vakuustakavarikot, jotka ovat nöyryyttäneet ja saattaneet vaikeuksiin suuren osan firman jäseniä.

Vakuustakavarikot ovat tapahtuneet ilman mitään näyttöä kyseisten ihmisten rikollisesta toiminnasta, täysin mielivaltaisesti perustuen pelkkään oletukseen, ollen todennäköisesti saman klikin suunnittelemia, joka johtaa koko operaatiota.

(Ei poliisi vaan he joiden toimeksiannosta poliisit toimivat).

Koska on kyse ihmisten ihmisarvosta ja poliisin uskottavuudesta koko yhteiskunnan tukijalkana, niin pitää erityisesti selvittää tämän operaation takana olevien henkilöllisyys ja saattaa heidät edesvastuuseen teoistaan.

Poliisin toimiin tämän jutun yhteydessä liittyy niin paljon ihmeteltävää, että voidaan puhua joh­detusta viranomaisrikollisuudesta.

(Jäsenistön järjestelmällinen syyllistäminen kuulustelutilanteessa, kaikkien oikeudenkäyntien julistaminen salaiseksi, väärien tietojen vuotaminen medialle, esim. pyramidihuijauksesta ja nihkeys oikaista julkisuudessa olevia vääriä tietoja).

Koska tämä yllä oleva koskee valta-osaa entisestä WinCapitan jäsenistöstä, tuhansia ihmisiä, pyydän että näiden todellisten syyllisten etsimiseen ja edesvastuuseen saattamiseen käytetään koko poliisin ammattikunnan ammattitaito jotta Suomi pääsee kyseenalaisesta slaavilaisesta vallan ja oikeuden käytöstä joka oli vielä voimissaan 1990 luvun laman oikeudenkäynneissä.

Turussa 2.3.2010

Risto Gustavsson.

(lainaus loppuu)